Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Johan en Astrid - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Johan en Astrid - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Johan en Astrid

19 Juni 2014 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Het is weer even geleden, maar de tijd is dan ook voorbij gevlogen :( We hebben de afgelopen 3 maanden een super geweldige tijd gehad in Melbourne!! Melbourne is een ontzettend gezellige stad, waar we veel leuke mensen hebben leren kennen en waar we ons al heel snel thuis voelden. Het is een hele leefbare stad met fijn openbaar vervoer. Melbourne heeft een mooi centrum, met leuke winkelcentra waar je goed kunt shoppen en er zijn overal kleine steegjes waar veel gezellige restaurantjes zitten. Maar het leukste aan Melbourne is dat er buiten het stadscentrum ook veel gezellige wijken liggen. Op elke straat liggen tientallen gezellige restaurantjes, kroegen, clubs, loungebars, rooftopbars etc... en in Australië begint een avond op stap al vanaf 18.00u in plaats van 24.00u, heerlijk! We zijn uiteraard dus heel wat dagen en avondjes op stap geweest en hebben alle wijken van Melbourne gezien :)

In april vonden we na even zoeken al snel een leuk appartementje (gedeeld met 3 anderen) in de wijk Kew en niet lang daarna vonden we ook een baantje bij een koffiecafe (Short Black Cafe), op 15 minuten afstand met de tram. Melbourne wordt ook wel de koffiestad genoemd, er wordt hier ontzettend veel koffie gedronken, en je krijgt nergens een koekje bij de koffie haha! Het was erg gezellig werken, iedere dag dronken we tijdens en na het werk behoorlijk wat wijntjes en gingen we met 2 collega's vaak dumplings (Chinees) eten. Hier hebben we allebei ongeveer 1,5 maand gewerkt, daarna kregen we niet meer zoveel uren om te werken en hebben we allebei een ander baantje gevonden. Johan als chef in de keuken bij een soort Steakhouse en Astrid in een 'fancy' restaurant en soms in de avonden bij een Italiaans restaurantje in de bediening. Ook hier hebben we een hele leuke tijd gehad, maar helaas wel met de gedachte dat we snel weer zouden vertrekken.

Uiteraard hebben we Oranje de laatste weken aangemoedigd vanuit het Holland Soccer House! Heerlijke Hollandse avondjes, midden in de nacht...! Benieuwd hoe het af gaat lopen!
in Australië leeft het Football veel meer dan Soccer (logisch natuurlijk...) Samen met Thijs, een Nederlandse jongen die we 6 maanden geleden al hadden leren kennen, wilden we natuuurlijk ook een échte Ozzie Footy Match zien in het grootste stadion van Australië, the Melbourne Cricket Ground (in de zomer wordt hier cricket gespeeld). Geweldige sfeer en supergaaf om mee te maken, de supporters van beide teams zitten gewoon allemaal door elkaar en iedereen is even enthousiast.
Verder hebben we nog veel meer mooie plekken van Melbourne gezien en erg genoten van de sfeer in de stad!

We houden het deze keer een beetje kort, er zijn nog zoveel leuke dingen vertellen, maar het belangrijkste is dat we een geweldige tijd hebben gehad en hier heel graag nog eens terug komen! Over een week gaat onze reis verder en zijn we van plan een lange roadtrip te maken via de Great Ocean Road, richting Alice Springs in de Outback, en via Darwin (in het noorden) richting de westkust. Een behoorlijke reis, met weer veel mooie bestemmingen! Gelukkig gaan we ook weer richting het warmere weer, want hier begint het winter te worden en is het soms behoorlijk frisjes.

Ondertussen is het nog precies 3 maanden voordat we terug naar huis vliegen, en daar hebben we toch ook wel weer zin in!! De vlucht terug naar Amsterdam staat op 19 september! Maar eerst gaan we nog lekker genieten van het mooie Australië :D

De foto's geven een impressie van 3 gezellige maanden in onze favoriete stad Melbourne :)

Tot snel lieve vrienden en familie! xxx

• 19 Juni 2014 - 12:13

Mat:

Mooimooi allemaol die ervaringen!
    Mer det weurt un hele trip nao Darwin .... Ppffff !
    Vul plezeer, en veurzichtig aan..!
    > Jao Pap!!

• 19 Juni 2014 - 14:40

Miahurkxkens Beukenlaan 7 6077chsintodilienberg:

gisteren 18 juni heb ik een hele mooie kaart van johan en astrid gekregen uit melbourne [ australien ook heb ik de hele belevenissen van jullie gelezen ,, en heb mij afgevraagt , wie zou nu de baas zijn ???? johan of astrid ,, ik hoor astrid al zeggen ,,,, kom op johan . niet zeuren . pak aan en dat jullie soms een beetje heimwee hebben na zo.n vermoeide dag is een gezond teken ,,, hier met mij astrid is nog best alles goed , ik dank jullie nogmaals voor de leuke kaart en vele groeten van OMA UIT ST. O . BERG

• 19 Juni 2014 - 15:28

Liesbeth:

Leuk Astrid en Johan om te horen dat het jullie goed gaat.Veel plezier nog verder en geniet er nog 3 maanden van. de tijd gaat toch al zo snel voorbij. groetjes Liesbeth

• 20 Juni 2014 - 09:57

Lonneke:

Bohhh wat een avontuur!!! Dat jullie dat ook allemaal gewoon durven, maar vooral ook gewoon doen! Klinkt allemaal in ieder geval helemaal geweldig! Geniet er nog maar heerlijk van! En pas op jullie zelf :) groetjes!!!!! X lonneke

• 22 Juni 2014 - 08:44

Siem Nissen:

Awesome!

• 23 Juni 2014 - 22:40

Ien:

Ha Astrid en Johan
    Sjiek die verhaole en foto's van uch.Sjoon.
    Geniet mer elke daag opneuw wat ut geit idd snel.
    Groetjes vanoet Postert.

• 25 Juni 2014 - 21:18

Vicky:

Super! Veel plezier op jullie roadtrip. Dat zal vast fantastisch worden!

• 28 Juni 2014 - 11:40

Ria :

Hoi Astrid en Johan: superleuk wat jullie allemaal meemaken. Daar is mijn pelgrimstocht van 15 dagen niets bij.
    Veel plezier de komende tijd. En pas goed op jezelf!
    Jullie terugreisdatum is gemakkelijk te onthouden voor mij!!! :)
    Heel veel groetjes uit Remunj (waar het nu flink regent)
    Ria

• 29 Juni 2014 - 00:21

Exelmans William:

Dag Astrid en Johan, mooie verhalen. We waren vooral geboeid door jullie reisverslag over Lenroy Station in Wanaaring. Waarom ? Omdat onze zoon Lawrence daar deze week is aangekomen met zijn vriendin Leah.
    Nu hebben wij een mooie impressie gekregen van wat hij daar gaat beleven. Bedankt ! William uit Genk - Limburg

• 04 Juli 2014 - 22:06

Oma Hurkxkens:

lieve familie mensen oma wou jullie laten weten dat het vandaag hier 34 graden is geweest . dus denk niet dat het hier geen mooi weer is . .. het is vrijdag 4 juli 2014 maar hij heeft voor het weekend [ wat samen valt met het oud limburgs schuttersfeest+++ te papen hoven +++ slecht , weer , voorspeld .. astrid en johan ik wems jullie nog vele goede , gezonde . maanden voor dat wij over de THUISKOMST gaan praten ... daar is het nog wat ++ TE VROEG ++ voor , eerst nog wat kennis maken met de om geving in het mooie land ,, groetjes van oma hurkxkens

• 27 Juli 2014 - 13:26

Oma Hurkxkens:

het is vandaag 27 juli het is hier 30 graden zondag middag en als je door het dorp wandelt is het net of alles op vacantie is ,, zo stil .. astrid en johan misschien treffen jullie in deze vacantie periode nog wel eens bekende in australien ... ik vraag mij wel af ,, wat is een ROAD TRIP EIGENLIJK ?? een mooi en gezonde verder vacantie gewenst en groetjes oma oet st. o. berg

• 28 Juli 2014 - 01:53

Astrid:

Hoi allemaal! Bedankt voor jullie leuke reacties!! We hebben het ontzettend naar onze zin :D momenteel zijn we in Broome, in het noord-westen van Australie. We hebben weer onzettend mooie dingen meegemaakt en gezien, binnenkort schrijven we weer n verslag ;)
    Hoi oma! Wat fijn om te horen dat bij jullie alles goed gaat! We zijn nu met onze auto door het land aan het reizen, en zijn al helemaal aan de andere kant, dat noemen ze een road trip, het is supermooi. Het is hier winter, maar toch 30 graden...hie kennen ze geen kou haha!
    Hallo William, wat leuk om wat te horen over Lenroy! Hoe lang zijn ze er al, en hoelang blijven ze? We zouden het leuk vinden om te horen hoe ze het gehad hebben :)
    Tot snel allemaal!! Xxxx