Vertrek en week 1! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Johan en Astrid - WaarBenJij.nu Vertrek en week 1! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Johan en Astrid - WaarBenJij.nu

Vertrek en week 1!

Blijf op de hoogte en volg Johan en Astrid

30 September 2013 | Thailand, Ko Samui

Hallo allemaal!!

Na een fantastische laatste week in Nederland te hebben gehad met veel geweldige vrienden en feestjes is het eindelijk begonnen, onze reis waar we lang van hebben gedroomd! :D We hebben er zelfs al een week in Thailand op zitten, de tijd vliegt! We houden een klein dagboek bij, zodat we niet vergeten wat we allemaal meemaken! Zo nu en dan zullen we een stukje schrijven op deze pagina. Als jullie het leuk vinden, kunnen jullie ons hierop volgen!

23 september 2013 : de dag van vertrek, spannend! Het afscheid op het vliegveld met de paps en mams, broer en zus, was zwaar.... eenmaal door de douane viel er veel spanning van ons af. Om 14.15 vertrokken we, op weg naar avontuur! Paar films gekeken, vliegtuigeten (het ontbijt was vreemd, maar het viel ons reuzeee mee!) en af en toe proberen te slapen. Bij aankomst lang moeten wachten bij de paspoortcontrole, gelukkig lagen onze backpacks daardoor al op de bagageband.
Toen op weg naar Bangkok, met de trein. Een enorme hitte trof ons toen de deur van de trein in Bangkok open ging, dat was de eerste keer dat we buiten kwamen (9 uur 's ochtends en al 35 graden!) Druk, druk, druk, geen idee hoe we bij ons hotel bij Khoa San Road moesten komen. Er kwam een meisje aanlopen uit Argentinië en samen hebben we een TukTuk genomen, 30 BHT p.p. (40 BHT is ongeveer 1 euro). Na een korte rit, stopt de chauffeur en zegt meer te willen, we zijn boos uitgestapt! Uiteindelijk met een 'local' bus toch aangekomen bij ons hotel, kapot moe!! Na een paar uurtjes door de stad te hebben geslenterd door 40 graden, toch maar even een dutje gedaan op onze kamer met airco! Dat was heerlijk! Om half 7 met Suus en Jasper afgesproken een hapje te eten, toevallig zijn zij precies op dezelfde tijd in Thailand! Het was een gezellige avond! Op dag 2 zijn we Bangkok gaan verkennen, vanalles gezien, te veel om op te noemen! Het eten is heerlijk, en pittig!! De stad is erg druk dus we besloten een 3 daagse tour te boeken naar Kanchanaburi.

Dag 3: 6 uur opstaan. Na 2 uur in een mini-busje kwamen we aan bij 'Floating Market'. Een markt vanuit een bootje tussen de locals, een mooie ervaring! Smiddags naar de ' Tiger Temple', we mochten op de foto met tijgers (ze hadden gelukkig net gegeten vertelde de gids ;) ), super gaaf!! Aangekomen bij Chai Resort, kregen we een hutje onder aan de rivier, midden in de jungle, prachtig uitzicht!
De dag erna om 8 uur op weg naar River Kwai. Onze gids van vandaag was Phon (grappig kereltje) en aangezien we de enige waren hadden we privé gids. Bezoek aan het War-Museum, en daarna in de trein naar death Railway (rit van 2 uur door het Thaise landschap). Een stuk spoorweg gebouwd door gevangenen tijdens de 2e WO, indrukwekkend. Daarna lekker (Thais) lunchen in een typisch 'restaurantje' (een soort grote garage met allemaal bankjes en tafeltjes). Toen werden we naar Elephant Camp gebracht en daar mochten we op rondrijden op olifant Koppie. Daarna met de olifanten het water in, hahah dat was erg grappig! Terug bij Chai House stond nog een fietstocht op het programma door het plaatselijke dorpje, Mr. Tan heeft ons het leven van de gewone Thai laten zien, heel bijzonder! Bij het resort kregen we een heerlijke maaltijd, we waren nog de enige in het resort, dus we voelden ons een beetje familie, hele lieve mensen!
De ochtend erna met Mr. Tan naar het plaatselijke treinstation en een ticket gekocht voor de nachttrein voor die avond. Maar eerst nog naar de 'Erawan Waterfalls', 2000m hoog, heel mooi. Het was een zware klim tot aan de top. In het begin nog gewoon trappen, maar moesten we door de bergen en bomen klimmen, niet veel mensen die helemaal tot het hoogste punt gingen. Even uitrusten, terug naar beneden en op de helft even heeerlijk afkoelen in het water! Als laatste van deze tour kwamen we bij Safari Open Zoo, de giraffen waren geweldig, met hun hele nek door het raam van de bus!

Na de tour, snel met onze zware backpacks naar een busstation, vanuit daar nog een uur met de bus naar de nachttrein. De tijd begon te dringen....de chauffeur was zooo langzaam, hij stopte af en toe zonder reden... stressen of we het zouden halen, maar aangekomen op het station had de trein 45 min vertraging, oefff dat kwam goed uit! Op het station ontmoette we Pawel en Asha (2 poolse mensen op huwelijksreis). Leuke mensen, hij drinkt veeeeel, (6 flessen 0,5l bier en wodka in zijn tas). In de trein werden onze bedjes opgemaakt, klein maar fijn! 's Morgens (4.45 u) bijnaaa te laat op voor aankomst in Surat Thani. Vanuit daar de bus en boot naar Ko Samui, het eerste eiland! We zijn toe aan een beetje rust, al zooveel meegemaakt in een paar dagen! Na ongeveer 18u reizen aangekomen in een guesthouse, prima kamer voor 12 euro met z'n tweeën. Het strand is heerlijk! We blijven hier een paar dagen en dan door naar het volgende eiland :D Over ongeveer 8 dagen hebben we een duikcursus geboekt op Ko Tao (het 3e eilandje).

Lang verhaal, maar dat was onze eerste week! Ik vroeg me altijd af hoe mensen zooveel konden schrijven, maar ik begin het te begrijpen ;) We zullen ook nog een paar foto's toevoegen! Jullie horen over een tijdje weer van ons!

Dikke kus Johan en Astrid

• 30 September 2013 - 09:29

Jacqueline:

Haaa Johan en Astrid,
    Fijn om te leaze det de reis good is gegoan. Sjoon waat geur al
    Allemoal hubt mit gemaakt, de sjpoarweag
    waat in de 2 e WO is aangelach door gevangene
    Wit geur doa aug de naam van?
    Lekker eate mmm kreeg der al honger van
    wie ich t loos. Neam uch op tied de rust zeker
    mit die hitte. Hie is t aug al de hele weak fijn 20 gr.
    Heel veul groetjes let good op elkaar en op uch sjpulle
    geniet en dan zou ich zegge toet t volgende bericht
    Groetjes Jacqueline

• 30 September 2013 - 10:38

Siem Nissen:

Hoi hoi,

Awesome! Is toch eine oetdaging!

• 30 September 2013 - 12:03

Melissa:

wauw en det allemoal in ein weak leuk heur bin benieuwd noar de rest van de verhoale :):) goan t egg volge geweldig geniet ervan en veural auk van t heerlijke weer :)

• 30 September 2013 - 14:45

Liesbeth:

Leuk verhaal om te lezen, wat ze op korte tijd allemaal kunt zien en beleven.veel plezier en geniet ervan.

• 30 September 2013 - 17:25

Mat:

Mooi verhaal, mooie foto's -> vooral dat je dat eten "op de kop" moet bestellen..!
    Veel plezier, doei, en we Skype weer.

• 30 September 2013 - 17:28

Peter:

Heel Sjon om te lease en het mit te beleven.
    Wanneer kampt deil twee?
    Kiek der hoe al noa oet.
    Tot gauw.

• 30 September 2013 - 17:34

Astrid:

Dankjewel allemoal! deil 2 kump sjnel weer ;) Haha pap, we zooge t..tis al verangerd;)

• 01 Oktober 2013 - 23:31

Ellie:

Hey Astrid en Johan,

Sjoon om euver die mooie ervaringen te leze. Veural de natuur doa liekt mig fantastisch!
    Waat hub geer al veul mitgemaakt. Neem aug aaf en toe get rust om al die mooie dinge intens te ervare. Bringt geer nog get lekkere Thaise gerechtjes mit?!
    Ig bun al benuujd noa ut vervolg!! Geniet mer wees oplettend!
    Groetjes, Ellie

• 02 Oktober 2013 - 13:15

Ria:

Leuk verslaag en sjoon foto's!!!

• 09 Oktober 2013 - 13:57

Lonneke!!:

Sjiek allemaol waat een avontuur!! Geniet mer fijn! X lonn

• 11 Oktober 2013 - 10:10

Oma:

astrid en johan jongere familie leden hebben meer tyd om op jullie reisverslag te reageren. bepaalde leeftyd lukt dat niet meer [ geen tyd ] maar vandaag neem ik er toch ook de tyd voor .. heb jullie reis gelezen .. het verwondert mij wel dat jullie veel hulp van anderen kunnen in schakelen . ik had eerder .. meer het idee dat jullie het onder jullie twee allemaal op losten . maar hebben met alles toch , hulp ,????/ misschien in het begin alleen maar , OF IS JULLIE HELE REIS zo mooi geregeld, . ook de verdere uitgestippelde dagen ... zou wel leuk zijn . maar wel steeds , vreemde , er bij .... met mij is verder alles goed .. het is donker en nat buiten .. gisteren is harrie cloudt [ van de vege] begraven 95 jaar IK ZAL VAKER NOG IETS VAN MIJ LATEN HOREN .. sorry astrid en johan ik denk meer aan jullie dan dat ik schrijf ,, veel liefs oma st. o. berg 11 october 2013

• 12 Oktober 2013 - 15:27

Astrid:

Dankjewel lieve Oma voor het leuke bericht! Een paar dagen waren inderdaad fijn voor ons georganiseerd, we hadden een 3 daagse tour geboekt, maar de hotels en het reizen van de ene naar de andere plek moeten we nu allemaal zelf regelen, leuk om te doen! We hebben inmiddels alweer veel gezien en meegemaakt, bijvoorbeeld een duikcursus gedaan in zee (we zijn gisteren geslaagd!!) er komt weer snel een nieuw verslag! Kusxx johan en astrid

• 14 Oktober 2013 - 21:36

Tante Marijke:

Johan en Astrid, wat super leuk om jullie zo te volgen. zo herkenbaar allemaal.Ik geniet van alles vooral de beautifull pictures, t heerlijke eten etc.Wat fantastisch dat jullie dit doen. Voor mij flash backs haha. Blijf heel nieuwsgierig, blijf jullie volgen. Pas goed op elkaar, be carefull en vooral enjoy, enjoy!!!! Lieve groetjes tante Marij xxxxx

• 15 Oktober 2013 - 21:50

Marta:

eeIk zag het berichtje op Facebook en ik ben direct gaan lezen. Geniet ervan! Heerlijk om zo lang op pad te gaan. Ben zelf ook in Thailand geweest. Tip: gebruik tripadvisor. It's a lifesaver;)

• 15 Oktober 2013 - 21:52

Marta:

En die tijgertempel is verreweg van koosjer. Nooit meer naartoe gaan;) Nogmaals enjoy!