Happy Days!! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Johan en Astrid - WaarBenJij.nu Happy Days!! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Johan en Astrid - WaarBenJij.nu

Happy Days!!

Blijf op de hoogte en volg Johan en Astrid

29 Augustus 2015 | Australië, Coral Bay

Hallo lieve vrienden en familie,

Het is alweer even geleden dat jullie van ons hebben gehoord… we hebben het lekker druk!

3 maanden geleden vlogen we van Vietnam naar Australië, ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. Alles gaat prima met ons, we hebben de laatste 3 maanden weer ontzettend genoten van dit te gekke land :)
Op 20 mei kwamen we aan in Perth, waar we na een leuk weekend de bus pakten richting Geraldton, zo’n 450 km noordelijk van Perth. Na ruim 7 maanden kwamen we terug in ‘Waminda’, waar we vorig jaar onze auto hebben achtergelaten. Hij doet het nog prima, al zit hij helemaal onder de spinnenwebben en zit er ergens een muis…haha. We besluiten Elodie en Cedric, de backpackers die aan het werk zijn, een aantal dagen te helpen met het verzorgen van de dieren, terwijl we zoeken naar een geschikte baan op een leuke plek. Waminda is een Wildlife Sanctuary, een soort opvang voor wilde dieren, zoals kangaroos, emu’s en dingo’s die bijvoorbeeld gewond of oud zijn. ‘Heath’ de kakatoo is helemaal weg van Johan, hij volgt hem overal ;) Waminda krijgt 2x per week overgebleven brood en groenten van de plaatselijke bakkerij en supermarkt, hiervan kunnen ze alle dieren elke dag onderhouden. Het is fantastisch om te kunnen helpen op deze geweldige plek! Op een ochtend brengt iemand een baby kangaroo, waarvan de moeder is aangereden en de baby het in de buidel heeft overleeft. Hij is slechts 5 maanden oud en normaal blijft een kangaroo ongeveer een jaar in de buidel voordat hij eruit komt, mooi om mee te maken:) In Waminda kunnen reizigers tegen een vrijwillige bijdrage overnachten op de daarvoor ingerichte campingplek en krijgen ze de kans om ’s ochtends alle dieren te voeren. Toen wij hier vorig jaar kwamen, was dit een nieuw idee en waren wij een van de eerste gasten.

We hebben een hele gezellige week gehad met Elodie, Cedric, Ian en zijn familie en alle campinggasten. We mochten elke middag en avond mee eten met de familie omdat we hielpen met werk op de boerderij, gezellig! Na 1,5 week besloten we te vertrekken, we hebben nog steeds leuk contact!
Veel gesolliciteerd en dus wachten op antwoord... We reizen verder noordelijk, aangezien het in het zuiden winter wordt en we meer kunnen verdienen op een afgelegen plek dan in de stad.
Op weg naar Carnarvon bezoeken we ‘Hutt River’. Hutt River is een apart land in Australië met een oppervlakte van 75 vierkante km., met zijn eigen paspoort, geld, postzegel etc. Er wonen ongeveer 100 mensen en de economie bestaat voornamelijk uit de export van bloemen, agrarische producten, geld, postzegels en toerisme. Ze hebben zelfs een eigen leger met 8 tanks, maar geen soldaten haha. Heel apart om te zien en we hebben een stempel in ons paspoort!

De dag erna komen we aan in Carnarvon en vind Johan al snel een baan in een motel. Hij start elke morgen om 6 uur…. Niet echt iets voor Johan haha, maar het verdient niet slecht dus we zullen zien. Astrid werkt ook een aantal uurtjes in de bar in het motel, maar er is helaas niet erg veel te doen in Carnarvon en dus lastig om meer werk te vinden, aangezien het hoogseizoen nog niet begonnen is. Na ongeveer 1,5 week krijgen we een telefoontje van het Ningaloo Reef Resort in Coral Bay. Ze beloven ons allebei minimaal 35 uur werk per week, en daarbij weten we dat Coral Bay een fantastische plek is, aangezien we hier vorig jaar ook 2 dagen zijn geweest, dus we besluiten Carnarvon te verlaten.

Coral Bay is een heel klein dorpje, op 1200 km afstand van Perth, en ligt direct aan het strand en het beroemde Ningaloo Reef. Het Ningaloo Reef is het enige ‘Fringing Reef’ in Australië. Dit betekent dat het koraal begint aan de rand van het water, dus je kunt gewoon het water in wandelen en snorkelen. Onbeschrijfelijk mooi! Het dorpje bestaat uit een straat met 2 caravan parcs, 20 vakantiehuisjes, een resort hotel en een klein shopping centrum met een bakker, supermarkt en een aantal shops die ook tours aanbieden. Er wonen ongeveer 170 lokale mensen, waarvan wij er nu ook 2 zijn! Coral Bay is een vakantiebestemming voor veel Australiërs en backpackers, die de winter in het zuiden willen ontsnappen. Overdag ligt de temperatuur tussen 24 en 28 graden, voor ons is het dus eigenlijk gewoon zomer!!

Na een weekend genieten van de mooie omgeving, startten we op 22 juni met werken in het resort, Johan in de keuken en Astrid in de bar, café, housekeeping, en dat tegen een geweldig salaris en met uitzicht over het strand en de prachtig blauwe zee… priiima! De eerste paar dagen wonen we in een schattige kleine caravan, maar al snel verhuizen we naar de ‘Working Village’, waar veel mensen wonen die werken in Coral Bay. Door de locale mensen wordt het ‘Pleasant Ville’ genoemd. Hier hebben we ons eigen huisje hebben tegen een kleine vergoeding per week, super!! We hebben veel gezellige avondjes, strandfeestjes en drankjes met collega’s en alle locals in het dorp, het is net een grote familie en heel gezellig! We love Coral Bay!!

De eerste week dat we in Coral Bay zijn horen we veel over de whalesharks, die nog ongeveer 2 weken langs de kust richting het noorden trekken. We willen heeel graag met whalesharks zwemmen en rijden daarom die week nog naar Exmouth (140 km ten noorden van Coral Bay), waar er nog veel gespot worden en we een lokale korting op de tour krijgen. Het was een ontzettend gave ervaring om met de grootste vis in de zee te zwemmen, waaww!! We zijn 6x het water ingegaan om ze van dichtbij te kunnen bekijken, ze zijn prachtig! Ook zagen we vanuit de boot een Humpback Whale, Manta Rays en dolfijnen en kregen we een heerlijke lunch. Een hele mooie dag!
We werken hier op dit moment bijna 2,5 maand enhebben het behoorlijk druk met werken, we maken heel wat meer uren dan de beloofde 35. Maar dat vinden we niet zo erg, want we zijn hier uiteindelijk om te kunnen sparen. En gelukkig hebben we 1 of 2 dagen per week vrij en kunnen vaak (gratis) mee met tours om te snorkelen met o.a. schildpadden op prachtige plekken of genieten we lekker van het strand en een lekker avondje uit eten :) Heeerlijk!!! We genieten van elk moment, want op zo’n mooie plek wonen en werken is fantastisch! Ik voeg een paar foto’s bij het verslag om een indruk te geven van dit paradijsje! Helaas is het internet te langzaam om veel foto’s te uploaden.

We zijn van plan om tot november in Coral Bay te blijven, om vervolgens via Perth en het mooie zuid-westen richting Melbourne te rijden, aangezien we kerstmis en nieuwjaar graag in onze favoriete stad Melbourne willen vieren! Tegen die tijd, of misschien eerder dit keer, horen jullie weer van ons!

Lieve groetjes vanuit het strand in Australië!

Xx Johan en Astrid

• 29 Augustus 2015 - 13:58

Lonneke:

Wauw! Kippenvel! Wat een gaaf avontuur maken jullie mee...
    Geniet !!! XxX

• 29 Augustus 2015 - 14:26

Joan:

Helemaal dezelfde reaktie als Lonneke hierboven.
    Kus voor allebei.

• 29 Augustus 2015 - 14:58

Vicky:

Prachtig! Mooie achtertuin! ;)

• 29 Augustus 2015 - 16:29

Henny:

Erg leuk om te laeze wat uch bezig hilt.
    Heel vaol plezeer nog same en heel vaol groetjes oet Postert!

• 30 Augustus 2015 - 01:52

Niek:

Hallou geur twee, sjoon sjoon.
    Bedank veur die fijn kaart, hub precies, mer den aug precies dezelfde, noe 34 jaor geleje, nao hoes gesjtuurd. Kiek mer oet es ger nao de wales gaot kieke det geine haaj ug lekker vindj.
    Zo ver "up north" bun ig noots gewaes, in Carnarvon waal.
    Zal ens in die paar hongerd dia's die ig nag hub, ens zeuke.
    Groete aug van Marly, hojje van mig.
    ps: poscode is 6061BA, Postert

• 30 Augustus 2015 - 10:14

Tante Marij:

Ha Johan en Astrid, super leuk om af en toe iets van jullie te horen. Wat fantastisch wat jullie allemaal ondernemen en meemaken. Proef uit jullie verslag heel veel enthousiasme!!!
    Met zo'n achtergrond zou ik ook wel willen werken haha. Idd, kijk uit voor de haaien.
    Merk dat jullie met volle teugen genieten. Blijven doen!!
    Heel veel lieve groetjes uit Sittard enne be carefull!! Xxxxxx

• 30 Augustus 2015 - 18:36

Peter:

Astrid en Johan, Sjon en good um te heure det UT uch zo good geit. Aan het gesjreve verhoal zuus ze geweun det geer volop aan het genete zeet. Blief det veural doon en blief os op de hoogte houden, dan kunnen veer der auch van genete.
    Succes, veul plezeer en genete der van.

• 30 Augustus 2015 - 19:30

Liesbeth :

Sjoon om uch beleving te lezen en mooie foto's, super leuk en geniet ervan.

• 01 September 2015 - 23:13

Steffie:

AWESOME MATES!!! :D

• 06 September 2015 - 10:14

Astrid:

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!! :D

• 06 September 2015 - 12:01

Ria:

Super leuk allemaol. Geneet mer van die mooie plek.
    Groetjes vanoet ein herfstig Remunj

• 10 September 2015 - 01:22

Niek:

Hub ger nieks beaters te doon haha...
    Tjonge jonge als muziek in de oren!

• 04 Januari 2016 - 22:06

Gertie En Jan:

Gelukkig nuujjoar!De allerbeste wensen!!!xxx

• 11 Februari 2016 - 21:50

Oma Hurkxkens:

johan en astrid eindelijk een bericht van oma ... vele malen gevraagt aan iedereen IK KAN WEL INGE MAAR NIET JOHAN EN ASTRID OP DE COMPIUTER KRIJGEN ,, WAAR LIGT DAT TOCH AAN ? vanmiddag was gertie en jan hier en die hebben het mij mogeljik gemaakt . met mij is nog alles prima . ,, de carnaval is voorbij , hij is dit jaar erg , nat , geweest , hij is op vele plaatsen afgelast . van wege de harde wind stoten , hier in st,o,berg ging het nog , want hij ook getrokken , maar in roermond is alleen de kleine wagens en veel einzelgangers getrokken , de prinsen wagen in roermond is ook mee getrokken maar de prins met zijn , gemaal , hebben er naast gelopen . erg slecht , weer , en vandaag heeft de hele dag de , zon , geschenen . jammer dat die de carnavals dagen verstek liet gaan ... lonneke is op vacantie en is gevallen , wat ze gebroken heeft weet ik niet , ze komen zaterdag pas terug en dan moet ze hier foto,s laten maken .. misschien valt het nog mee,, lieve astrid en johan vele maar zeker lieve groetjes en een kus van oma .. het is 11 - 2 21;51 dag tot gauw

• 18 Februari 2016 - 14:15

Oma Hurkxkens:

het is vandaag de 18 februari voor ons alle een heel voorname datum ... want mijn hartelijke geluk wensen komen naar jou astrid .+++ PROFICIAT+++ MET JE VERJAARDAG ook een aparte groet deze dag voor johan . samen wens ik jullie een blije en mooie dag , wees lief voor elkaar . en maak er een onvergetelijke dag van , ==== van oma een kus en vele ,,, vele groeten uit st. o. berg [ het is woensdag 18 - 2 -2016 14;14 oma hurkxkens

• 24 Februari 2016 - 09:16

Astrid:

Hoi lieve oma! Heel erg bedankt voor de super leuke berichtjes!! Ik heb een hele mooie dag gehad samen met Johan. Ik ben weer druk bezig geweest met het schrijven van een nieuw verslag, dus die kunt u vandaag weer lezen. We hebben het nog steeds heel goed naar onze zin. Ik bel snel weer 'n keertje! Liefs en een dikke kus, Johan en Astrid

• 28 Februari 2016 - 14:18

Oma Hurkxkens :

astrid en johan , het is zondag middag 28 februari , heb toch geen nieuws . maar ik was in de kamer en dacht laat nog eens wat van je horen .. wat de foto,s betreft waar de rest jullie voor bedanken , die kan ik op mijn compiuter niet zien [ geeft ook niet ] ik ben al blij dat ik met jullie iets kan kletsen . het is buiten . koud . maar zonnig en s.nachts 2-3- graden . met mij gaat het nog steeds . goed , frank van ria is ook jarig geweest de 24 feb , het ging ook goed met hem . hij viel mij zeker die dag erg mee . ik zal jou verslag dan weer gaan lezen ,, lieve astrid en johan wees lief en iedere dag dankbaar voor elkaar en vele groetjes van jullie oma uit st. odilienberg .. zondag 28 februari ruim 2 uur

• 14 Maart 2016 - 13:50

Oma Hurkxkens :

ja astrid en johan ik heb jullie adres . daar maak ik ook gebruik van. het is hier zonnig maar , schraal , koud weer buiten en s,nachts lichte vorst . ik was gisteren naar het voetbal veld geweest . ik had silas belooft dat ik in de toekomst wat vaker ging kijken . pap was ook aanwezig... ik heb hem wel moeten vragen . welk nummer heeft silas ? nr. 7 .... en waarom heeft hij een witte band om de arm ?? [ aan voerder] ja astrid die niet vraagt , die weet ook niks ... toen de . zon . weg ging ... dat was na de . pauze werd het koud . en ben ik weg gegaan . ,,,, het was toen nog o-o na de pauze is het in de 80 min.voor ivs 1-0 geworden ,, in de 85 min 1-1 en in de 90 min. voor ivs 1-2 ASTRID

• 14 Maart 2016 - 14:03

Oma Hurkxkens:

astrid ik kreeg een tel. foontje . en sloot ik even af .. maar verder is alles goed en sluit ik nu maar voorgoed af ,, astrid bedankt voor jou mooie kaart en inhoud ... alles is verzorgt en ingeplakt . een klein kus van oma ui st. o. berg en tot ik weer nieuws heb ++++++++

• 05 April 2016 - 10:47

Oma Hurkxkens:

astrid en johan even nog wat van mij laten horen . het gaat nog altyd goed met mij . gisteren 4-4-2016 was een heerlijk voorjaars zonnetje ,veel in de tuin gewerkt , vannacht lekker zacht ,, buitje regen . op mijn planten , maar vandaag is de zon nog niet zichtbaar geweest , komt wel . en met jullie verder alles goed .? ik heb jullie verslag weer gelezen . altyd erg leuk , zo blijven wij van alles op de hoogte . ria is voor 3 weken weer gaan lopen , richting santiago de compastella . ze is gisteren uit roermond vertrokken met de trein tot nivers . [ waar ze een half jaar geleden is opgehouden ] en begint nu in nivers weer verder te lopen . ,,,, en zo heeft ieder zijn bezig heden. +++ . en wat is het dan fijn dat ieder kan en mag doen wat hij graag wil . lieve astrid en johan , blijf de mooie kant van het leven zien . maar sluit niet de ogen van het minder mooie leven . dat niet zal passeren . ????? een kus van jullie oma uit st.o.berg en vele , vele , groeten , 5 april 2016 .. 10.46 uur alweer bijna middag

• 29 April 2016 - 15:09

Oma Hurkxkens:

johan en astrid ik heb niets bijzonders te melden. maar ik moest jullie mijn groeten even overbrengen . en dat nog alles goed was , dat zelfde hoop ik van jullie ook , de ene dag druk en de volgende dag genieten van de omgeving . het is hier nog niet echt , zomer , . het is konings-dag geweest 27 april maar het was erg koud , het werd in zwolle gevierd , met de 3 princesjes ,,,, het is daar gelukkig droog gebleven,, maar er zijn toch op vele plaatsen alle spellen afgelast . het , weer , stond niet vast ,,, het regende , het hagelde , dan 10 min . de zon maar gevoldt door sneeuw en regen , jammer , maar ++ april doet wat hij wil ++ astrid en johan vele lieve groeten van jullie oma uit st. o. berg voor allebei een stevig e omhelzing dag vrijdag 29 april 15.09

• 18 Mei 2016 - 21:48

Oma Hurkxkens :

lieve mensen in het verre land . is alles naar wens met jullie ?? het is vandaag woensdag 18 mei s.avonds negen uur .. ik ben vandaag met de ++ zonnebloem ++ met de plezier boot op de maas geweest . van uit steyl ,, richting venlo .. een high tea rit .. je kreeg van allerhande hapjes , met thee [ wie graag koffie had moest die zelf betalen . [ hoorde niet bij high tea ] een mooie en plezierige tocht op het water ,,, de MAAS , johan en astrid vele groeten van uit st. o. berg , en een grote lieve knuffel van oma woensdag 18 mei bijna 10 uur wel te rusten

• 26 Juni 2016 - 11:35

Omahurkxkens:

astrid en johan het is 18 mei alweer een tydje terug dat ik iets van mij heb laten horen . je kunt merken dat de familie moderner leptops hebben . b,v, waar men zich kan zien , en samen kunnen praten , want ik ben alleen op de compiuter, van 18 mei tot 26 juni is er niemand bij gekomen . met mij gaat het nog goed , proberen zo door te gaan astrid maar er is gauw iets gebeurd . want de leeftyd gaat ook stiekem mee tellen . maar dankbaar voor deze mooie jaren ,,, jullie genieten van alles om je heen . en ik probeer dat ook te doen hier in st. o. berg ,,, tevrede zijn voor iedere mooie dag , astrid en johan een dikke kus voor jullie beide en vele lieve groeten van oma uit st.o.berg zondag morgen 26-6- 2016 11.33 uur +++ oma +++