New Zealand!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Johan en Astrid - WaarBenJij.nu New Zealand!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Johan en Astrid - WaarBenJij.nu

New Zealand!!

Blijf op de hoogte en volg Johan en Astrid

03 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia ora lieve vrienden en familie!! (Kia Ora is een groet in Maori, Nieuw Zeelands)

Hopelijk gaat alles goed met jullie en hebben jullie allemaal een fantastische zomer!

Ik weet weer even niet waar ik moet beginnen met vertellen…aangezien we weer een hele reis hebben gemaakt sinds ons laatste verslag! Maar ik vond dat het weer tijd was voor een korte update van waar we zijn en waar we allemaal druk mee zijn :-)

Na een fantastische tijd in Melbourne hebben we begin mei onze favoriete stad in Australië verlaten en hebben we nog 2 weken flink genoten van de zuid- en oost kust van dit geweldige land!! In 2 jaar hebben we het hele land doorgereisd en gewerkt en het was een reis om nooit te vergeten… ik krijg steeds weer kippenvel als ik eraan denk! We hebben ontzettend veel mooie herinneringen gemaakt en we komen zeker weten ooit nog een keer terug!

Op 18 mei vliegen we van Sydney naar Christchurch en staat er een nieuw en spannend avontuur te wachten, Nieuw Zeeland!!!!  Vanuit Christchurch gaan we direct door naar Queenstown, de plek waar we tijdens onze reis door Nieuw Zeeland in 2013 al graag langer wilden blijven! De stad heeft ruim 10.000 inwoners en ligt op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland, aan het Wakitipumeer en het voelt eigenlijk meer als een dorp! Queenstown is erg populair als vakantiebestemming, het staat bekend als de plaats van avonturen en extreme sporten, zoals skydiven, bungeejumpen, wildwaterraften, skiën, snowboarden etc, en wordt daarom ook wel de 'Adventure Hoofdstad’ van Nieuw-Zeeland genoemd. In de nabijgelegen skigebieden zoals Coronet Peak en de Remarkables kan bijna vijf maanden per jaar geskied worden, en dat is een van de voornaamste redenen dat we naar Nieuw Zeeland zijn gekomen! We willen graag een tijd werken in een skigebied en skiën en snowboarden onder de knie krijgen. En daarnaast is Queenstown natuurlijk ook een superrr gezellige plek voor onder andere feestjes ;-)

Over feestjes gesproken…. Op de eerste avond in Queenstown ontmoeten we Inge haha! Zij woont en werkt hier al bijna een jaar. Het is heel vreemd, maar te gek om hier samen te genieten, en er zullen nog vele gezellige dagen en avondjes volgen… ;-) Al snel vinden we in het centrum van Queenstown een fijne plek om te wonen, waar we heel blij mee zijn, want het is blijkbaar niet makkelijk om uberhaupt iets te vinden in deze bruisende plek. Inge woont ook in het centrum, op zo’n 10 minuutjes lopen van ons, dus we kijken regelmatig samen een filmpje of gaan bij elkaar op de ‘koffie’ ...lees: pilsjes ;-)

We gaan op zoek naar werk en na een kleine week vind Astrid een baan als receptioniste bij het ‘Queenstown Lakeview Holiday Park’, een groot vakantie park, centraal gelegen in Queenstown, met ruim 40 verschillende soorten kamers en een camping voor mensen die door Nieuw Zeeland reizen met een camper/ caravan. Ook is het een soort informatiecentrum, waar gasten alle mogelijke activiteiten in en rondom Queenstown kunnen boeken. Het is een hele leuke baan met veel afwisseling :-) En aangezien ik al deze activiteiten moet verkopen, mag ik ze ook allemaal gratis uitproberen, en Johan mag mee met korting. Superchill!!
Johan wordt bij veel verschillende restaurants uitgenodigd voor gesprekken en ‘trials’, en start vervolgens als chef in het drukste steak restaurant in de stad genaamd ‘Flame’. Vrij makkelijk kunnen we regelen dat we allebei op donderdag en vrijdag vrij zijn :) Helemaal toppie!!

We voelen ons al snel locals in Queenstown en aangezien het skiseizoen eraan komt en de skigebieden in juni open gaan, gaan we op zoek naar ski’s, snowboard en alle benodigdheden om een geweldig winterseizoen tegemoet te gaan! In Australië hebben we al onze skikleding gekocht en al snel vinden we voor Johan een snowboard en voor Astrid Ski’s! Ook hebben we weer een autootje gekocht om ons te kunnen verplaatsen en zelf richting skigebieden te kunnen rijden i.p.v. elke keer te wachten op een bus. Vanaf dat moment kunnen we niet meer wachten tot we kunnen beginnen :) Wanneer de skigebieden in juni open gaan, is het weer helaas erg slecht, het is te warm, en er valt dus geen sneeuw…. Dus heel juni en half juli wachten we op sneeuw! Gelukkig begint het eind juli flink te sneeuwen en op dit moment is het fantastisch!!! Haha het is wel behoorlijk frisjes na zo’n lange tijd van zomer in Australié, maar dat hebben we er graag voor over!

Johan had nog nooit gesnowboard, maar pikt het super snel op en gaat als een trein haha! Ik heb zo’n 15 jaar terug een aantal keren geskied en ben het gelukkig niet verleerd:) We zijn al zo’n 8 keer op Coronet Peak en Remakables geweest, die beide op zo’n 20-30 minuten rijden van Queenstown liggen. Binnenkort gaan we ook een paar keer naar Cardrona, dit skigebied ligt een beetje verder uit de buurt, maar is een stuk groter. Het zijn allemaal mooie skigebieden en het uitzicht is geweldig! Op vrijdag en zaterdagavond is Coronet Peak open voor night skiing, dus kunnen we ook ’s avonds skiën en snowboarden, met muziek en natuurlijk de nodige biertjes ;-) En we worden steeds beter, dus het is superleuk!

We werken dus allebei fulltime, en in ons weekend gaan we momenteel veel skiën, doen we allerlei andere avontuurlijke activiteiten, zoals skydiven, jetboating, zipline (met Inge, want zij werkt hier als guide!) en zien we veel van Queenstown en omgeving, zoals Milford Sound, Doubtful Sound, Arrowtown en Glenorchy. Er zijn in de buurt van Queenstown veel opnames gemaakt voor de The Lord of the Rings film trilogie, een supermooie omgeving om te ontdekken dus :) Ik zal een paar foto’s toevoegen op deze site.

Op dit moment weten we nog niet wanneer het einde van onze reis in zicht is, sorryy allemaal! Queenstown bevalt tot nu toe goed en we hebben het goed naar onze zin! We hebben ook weer erg veel zin om thuis te komen en weer bij jullie te zijn, want we missen jullie allemaal heel erg!! Maar we willen de geweldige tijd die we hier hebben niet zomaar afbreken, zonder dat we er helemaal zeker van zijn dat onze tijd er hier op zit. We proberen jullie natuurlijk op de hoogte te houden, maar ver vooruit plannen is best lastig, ook al klinkt dat misschien vreemd.

We hopen dat jullie allemaal een heerlijke zomer hebben en we willen heel graag weer een keer skypen of bellen met iedereen! Tot snel :)

LOVE YOU!! Dikke kus en knuffel,

xxx Johan en Astrid xxx

• 03 Augustus 2016 - 19:30

Pieke:

Pfffff dus eigenlijk al met al best saai daar.

• 05 Augustus 2016 - 02:30

Steffie Redleg:

Geer zeet echt het coolste setje ever! Love you peeps! Doot Ings de greetz!

• 08 Augustus 2016 - 12:46

Astrid:

Hihi ja Pie, behoorlijk saai ;-) we weten niet hoe we de tijd om moeten krijgen, haha

• 08 Augustus 2016 - 12:49

Ahh dankje Stef!! Zal ich zeker doon! Kom os toch ff opzeuke ;-) xxxx

• 08 Augustus 2016 - 12:59

Astrid:

Hmm mijn berichtjes komen niet volledig door... Maar we hebben ook echt weer super veel zin in alle gezellige avondjes met jullie allemaal!!

• 09 Augustus 2016 - 16:57

Ria:

Hoi Astrid en Johan: weer leuk om van uch te heure. Ich vinj et nog steeds te gek det ger dao bie Inge zeetj.
    Al vinj ich waal det ger enge dinge dootj. Inge auch.
    Zooj best ins nao Nieuw-Zeeelandj wille. Mer den zooj ich ut waal ein bietje meer bie de grondj haaje: ver wanjele of zo.
    Mer geniet ter mer van.
    Groetjes oet Remunj

• 21 Oktober 2016 - 23:28

Omahurkxkens:

mijn aller liefste astrid en johan , het is alweer een tydje geleden . dat ik jullie begroet hebben. op de buis ik weet dat jullie in nieuw zeeland nog zijn , wij hebben nog een tydje geleden een tel, foon gesprekje gehad , toen ik jullie die groeps-foto heb gestuurd , samen met inge ,, was erg leuk , ik heb dat mobiel tje niet waar ik alles op kan volgen ,,,,soms hoor ik van liesbeth het laatste nieuws ,, jammer van pap en mam hoor ik niets hoe het met jullie gaat ,[ [[[ ik geloof dat ik ze beiden niet meer gezien heb van nieuwjaar . en dat is ongeveer een jaar geleden ,ze zijn verhuisd naar de keulsebaan wat pap zijn werk betreft ,dat is voor jullie geen nieuws , pap zal zeker foto.s verstuurd hebben. van zijn bedrijf , met mij gaat het nog heel goed astrid , het begint nu toch meer najaar [ herst ] te worden , het is ter ook de , tyd , voor als de zon schijnt is het nog heerlijk zacht maar vannacht zou het maar 10 graden worden .. zo af en toe hoor ik . dat jullie toch van plan zijn om terug te komen , het zal een moeilijke beslissing worden ,,, wanneer , wanneer , in de gedachte , hier komen wij misschien nooit meer .astrid en johan samen komen jullie er wel uit , WANNEER , ????? oma wenst jullie nog een mooie tyd in het verre land ,,, ik had afgelopen week nog een pater van de plilipijnen op bezoek ,,, ik heb een broer gehad astrid , die was pater in manilla en die is daar ook begraven . en deze pater heeft daar met . hub . samen gewerkt , en was op vacantie in nederland ,, lieve mensen ik wens jullie beiden nog een gezellige tyd samen en dan weer tot een volgende keer een dikke kus ook voor johan ,, het is vrijdag 21 october 2016 s,avonds 23.28 uur ++++++ lieve groeten oma hurkxkens